Öğrenci Topluluğu ve Ders Notları

Öğrenciler Platformu

REKLAM ALANI

19 Nisan 2017 Çarşamba

DİVAN EDEBİYATI NAZIM ŞEKİLLERİ : Terciibent


Terciibent
Biçim bakımından terkib-i bende benzer; ancak vasıta beyti her bendin sonunda değişmez ve aynen tekrarlanır. Gazel tarzında ve aynı vezinde çok defa beş on beyitli bentlerden meydana gelir. Terciibendin kafiyeleniş şekli terkibibentte olduğu gibidir.
Terciibentlerde çoğunlukla Allah’ın varlığı ve kudreti, kâinatın sonsuzluğu, insanın bu kudret ve sonsuzluk karşısındaki durumu ve hayattaki zıtlıklar gibi konular işlenir.

Terciibentten bir bölüm

Düşüp dâm-ı hevaya hasret-i gülzar kıldım ben
Gidüp nefh-i Mesiha veş sabâ bîmar kaldım ben
Gül-i ümit soldu müptelâ-yı hâr kıldım ben
Bu Gülşen külhan oldu çeşmime naçar kaldım ben

Belâ mevcâveri girdabı hayret mahudâ nâbut
Adem sahillerin tuttu diriga banki namevcut

Belâ bu kim dahi suret miyim ma’na mıyım bilmem
Sezâvâr-ı mekes ya lokma-i anka mıyım bilmem
Gam-ı Yusuf’la dolmuş Mısr’ı istiğna mıyım bilmem
Garîk-ı Nil’i hasret Galib’i rüsva mıyım bilmem

Belâ mevcâveri girdabı hayret mahudâ nâbut
Adem sahillerin tuttu diriga banki namevcut

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder