Öğrenci Topluluğu ve Ders Notları

Öğrenciler Platformu

REKLAM ALANI

6 Mayıs 2017 Cumartesi

Pir Sultan Abdal (? - ?)



Pir Sultan Abdal (? - ?)

Hayatı hakkında kesin bir bilgi yoktur. Asıl adı Haydar’dır. Kanuni Sultan Süleyman zamanında yaşamıştır. Katıldığı bir ayaklanmada öldürülmüştür. Divan edebiyatının etkisinde kalmadan, sözlü edebiyatın birikimlerinden yararlanarak kendine özgü duru bir dil oluşturmuştur. Şiirlerinde coşkun bir lirizm vardır.

Seyyah olup şu âlemi gezerim
Bir dost bulamadım gün akşam oldu
Kendi efkârımca okur yazarım
Bir dost bulamadım gün akşam oldu

İki elim kalkmaz oldu dizimden
Bilmem amelinden bilmem özümden
Akıttım kanlı yaş iki gözümden
Bir dost bulamadım gün akşam oldu

Yine boralandı dağların başı
Akıttım gözümden kan ile yaşı
Emaneti alır ol veren kişi
Bir dost bulamadım gün akşam oldu

Bozuk şu cihanın pergeli bozuk
Yazıktır şu geçen ömrüme yazık
Tükendi daneler kalmadı azık
Bir dost bulamadım gün akşam oldu

Pir Sultan’ım eydür ummana dalam
Gidenler gelmedi haberin alam
Abdal oldum çullar giydim bir zaman
Bir dost bulamadım gün akşam oldu.
(Pir Sultan Abdal)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder